Internethulpverlening

Internethulpverlening is een vorm van anonieme hulpverlening. Volkomen veilig kunt u vanuit thuis achter de pc of met een tablet uw vraag stellen.  Hulpverleners van De Kern zijn gespecialiseerd in internethulpverlening aan jongeren of volwassenen en geven binnen 3 werkdagen een antwoord.

Overgang
Op dit moment bevindt de internethulpverlening zich in een overgangsfase naar een nieuw systeem. Daarom is het tot januari 2017 niet mogelijk om gebruik maken van deze vorm van hulpverlening. Onze excuses voor dit ongemak.

Forum
Als u wilt weten hoe mensen in een vergelijkbare situatie handelen, kunt u ook eens kijken of het forum van Klik voor Hulp.  Het is goed om te weten dat er op het forum geen hulpverleners actief zijn. Vragen worden gesteld door mensen die ergens mee zitten en de antwoorden zijn van mensen, die raad weten met de beschreven situaties.

Veel gestelde vragen (FAQ’s)
Op de site van Klik voor Hulp staat ook informatie over problemen waar veel cliënten van De Kern mee te maken hebben: de zogenaamde veel gestelde vragen.  Misschien kan deze informatie u al een stuk verder helpen.

Privacy
Bij uw aanmelding mag u ook een e-mailadres opgeven. Dit adres wordt alleen gebruikt om u een bericht te sturen als uw hulpverlener een antwoord op uw vraag voor u klaar heeft gezet. Ook als u uw wachtwoord vergeten bent of wanneer u op de hoogte wilt blijven van een forum-discussie is opgave van het e-mailadres nodig. Persoonlijke antwoord-berichten blijven altijd binnen de grenzen van de site en worden dus niet per mail verzonden.

 

Aanmelden Internethulpverlening is op deze website tijdelijk niet mogelijk.

 

Online trainingen

Een andere vorm van internethulpverlening is het volgen van online trainingen. Op dit moment is dat voor zes veel voorkomende klachten mogelijk. Verdere informatie en de mogelijkheid om zich aan te melden, vindt u op de pagina E-hulp.

 

 

Twitter