Informatie en advies

U heeft een vraag, klacht of probleem en weet niet waar u moet zijn voor een antwoord. Wij helpen u met het vinden van het antwoord. U kunt uw vraag tijdens het open spreekuur aan ons voorleggen. Meestal wordt uw vraag direct beantwoord. Uw vraag kan over van alles gaan. Bijvoorbeeld over scheiden, mantelzorg of u zit niet lekker in uw vel.

Toeslagen, brieven en belasting
Met vragen over toeslagen, brieven en belasting helpen de sociaal raadslieden u verder. Hiervoor geldt ook dat u langs kunt gaan bij het open spreekuur en direct wordt geholpen. Kikt u hier voor meer informatie over de Sociaal Raadslieden.

Goede spoor
U kunt met allerlei vragen bij ons terecht. Praktische vragen beantwoorden wij direct, voor andere vragen verwijzen wij u misschien door. Wij weten precies bij welk loket u moet zijn met uw vraag, zo zetten we u op het goede spoor voor de juiste hulp.

Vragen waarvoor u niet naar het spreekuur hoeft
 
  • Hoe werkt het woonverdeelsysteem?
    Voor Zwolle: klik hier
    Voor Zwartewaterland: klik hier
  • Kan De Kern mij helpen aan een urgentieverklaring?
    In Zwolle kunnen wij geen enkele invloed op uitoefenen. Wij kunnen u hier dus niet mee helpen. In Deventer en Raalte verzorgt het maatschappelijk werk van De Kern de urgentieverklaringen huisvesting. Het initiatief hiervoor gaat wel uit van een van de drie woningcorporaties: Ieder1, Rentree of Salland Wonen.
  • Kan De Kern een fondsaanvraag voor mij doen?
    Dat doen wij niet zomaar. Eerst gaan we kijken wat uw probleem is en of er geen andere oplossing is.

Twitter